ऑडी ने बदल डाला लोगो, जानें है वजह (Audi changed its logo, know the reason)
Nov 26, 2024
Comment
जर्मन कार निर्माता ऑडी ने चीन में आइकॉनिक चार रिंग वाला लोगो चेंज कर दिया है. सोशल मीडिया पर चौंका दिया है. इतना ही नहीं ग्राहकों को कंपनी के इस कदम से झटका है. दरसल लोग इस डिजाइन से कंपनी की कारों को काफी पसंद करते थे. यह लोगो 1930 के दशक से लक्जरी कारों का प्रतीक रहा है. नए ई कॉन्सेप्ट इलेक्ट्रिक स्पोर्टबैक का हिस्सा नहीं है. जिसे इस महीने की शुरुआत में शंघाई में प्रदर्शित था. कार में सभी अक्षरों में 'ऑडी' लिखा था.
German car manufacturer Audi has changed its iconic four-ring logo in China. It has shocked people on social media. Not only this, customers are shocked by this move of the company. Actually, people liked the company's cars a lot with this design. This logo has been a symbol of luxury cars since the 1930s. It is not a part of the new E Concept Electric Sportback, which was displayed in Shanghai earlier this month. The car had 'Audi' written in all the letters.
नया ऑडी लोगो दुनिया के बड़े ऑटो बाजार में युवा ग्राहकों को अट्रैक्ट के मकसद से है. यह इलेक्ट्रिक वाहनों के को-डेवलपमेंट के लिए चीनी वाहन निर्माता एसएआईसी के साथ एक परियोजना का हिस्सा है. ऑडी और एसएआईसी दोनों की तरफ से चीन में बाजार हिस्सेदारी वापस हासिल करने के प्रयास का प्रतीक है, पुराने लोकल कंपनियां खिलाड़ी और विदेशी वाहन निर्माता ईवी- और हाइब्रिड-सेंट्रिक कंपटीटर्स से हार रहे हैं.
The new Audi logo is aimed at attracting younger customers in the world's biggest auto market. It is part of a project with Chinese automaker SAIC to co-develop electric vehicles. It symbolizes an effort by both Audi and SAIC to regain market share in China, which older local players and foreign automakers are losing to EV- and hybrid-centric competitors.
ऑडी के 4 रिंग डिजाइन मतलब - ऑडी के प्रतिष्ठित चार रिंगों वाले लोगो का एक विशेष ऐतिहासिक और सांस्कृतिक महत्व है. ऑडी की स्थापना और चार संस्थापक ब्रांडों का प्रतीक है.
Audi's 4 Ring Design Meaning - Audi's iconic four-ring logo has a special historical and cultural significance. It symbolizes the founding of Audi and the four founding brands.
चार रिंग्स मतलब -1932 में, जर्मनी की चार प्रमुख ऑटोमोबाइल कंपनियों का विलय हुआ, "ऑटो यूनियन एजी" नामक एक नया समूह बना. चार कंपनियों का प्रतीक ऑडी का चार रिंग लोगो है. ये चार कंपनियां थीं: ऑडी, डीकेडब्ल्यू, होर्च, वांडरर.
The Four Rings Meaning - In 1932, four major automobile companies in Germany merged, forming a new group called "Auto Union AG". The four companies are symbolized by Audi's four-ring logo. These four companies were: Audi, DKW, Horch, Wanderer.
प्रत्येक रिंग एक कंपनी का प्रतिनिधित्व है. कंपनियों के विलय का उद्देश्य उस समय के आर्थिक संकट का सामना और जर्मनी की ऑटोमोबाइल इंडस्ट्री को मजबूत बनाना था.
Each ring represents one company. The purpose of the merger of the companies was to combat the economic crisis of the time and strengthen Germany's automobile industry.
महत्व और डिजाइन : चार रिंगें समानता, एकता और साझेदारी का प्रतीक हैं, यह दिखाता है कि चार कंपनियां मिलकर एक बड़े समूह में बदल गईं, यह ब्रांड की ताकत और गुणवत्ता की परंपरा को दर्शाता है, ऑडी का लोगो ब्रांड के लग्जरी, इनोवेशन, और टेक्नोलॉजी का प्रतीक बन चुका है। यह दुनिया के सबसे पहचाने जाने वाले ऑटोमोबाइल लोगो में से एक है.
Significance and Design: The four rings symbolize equality, unity and partnership, it shows that the four companies together turned into a large group, it reflects the brand's strength and tradition of quality, the Audi logo has become a symbol of the brand's luxury, innovation, and technology. It is one of the most recognizable automobile logos in the world.
0 Response to "ऑडी ने बदल डाला लोगो, जानें है वजह (Audi changed its logo, know the reason)"
Post a Comment
Thanks