भारत में किस का फोन ज्यादा खरीदते हैं; विवरण जांचें (Whose phone do you buy more in India? check details)
Aug 2, 2023
Comment
भारत वैश्विक स्तर पर एप्पल के शीर्ष 5 बाजारों में से एक है. आईफोन निर्माता ने 2023 की दूसरी तिमाही में 59 प्रतिशत हिस्सेदारी के साथ अल्ट्रा-प्रीमियम सेगमेंट (45,000 रुपये और अधिक) में बढ़त रखी. काउंटरप्वाइंट रिसर्च के अनुसार भारत का प्रीमियम स्मार्टफोन सेगमेंट, जो अप्रैल-जून की अवधि में 112 प्रतिशत (साल-दर-साल) बढ़ा है, अपने कुल शिपमेंट में रिकॉर्ड 17 प्रतिशत का योगदान है.
India is one of the top 5 markets for Apple globally. The iPhone maker led the ultra-premium segment (Rs 45,000 and above) with a 59 per cent share in the second quarter of 2023. According to Counterpoint Research, India's premium smartphone segment, which grew 112 percent (year-on-year) in the April-June period, contributed a record 17 percent to its total shipments.
भारतीय स्मार्टफोन बाजार में सैमसंग 18% हिस्सेदारी के साथ लगातार तीसरी बार तिमाही में शीर्ष स्थान पर रहा. दक्षिण कोरियाई ब्रांड ने एक साल बाद 34% हिस्सेदारी के साथ प्रीमियम स्मार्टफोन सेगमेंट (30,000 रुपये और अधिक) में शीर्ष स्थान हासिल के लिए एप्पल को पीछे छोड़या. अनुसंधान विश्लेषक सिंह ने कहा, 'एप्पल ने 59 प्रतिशत हिस्सेदारी के साथ अल्ट्रा-प्रीमियम सेगमेंट का नेतृत्व जारी रखा। भारत एप्पल के शीर्ष पांच बाजारों में से एक है.'
Samsung topped the Indian smartphone market for the third consecutive quarter with 18% share. The South Korean brand overtook Apple to take the top spot in the premium smartphone segment (Rs 30,000 and above) after a year with a 34% share. Research analyst Singh said, “Apple continued to lead the ultra-premium segment with a share of 59 per cent. India is one of the top five markets of Apple.
वीवो ने दूसरा स्थान बरकरार रखा और वार्षिक वृद्धि का अनुभव वाला शीर्ष पांच में से एकमात्र ब्रांड था. वनप्लस भारत के स्मार्टफोन बाजार में दूसरी तिमाही में 68% सालाना वृद्धि के साथ तेजी से बढ़ने वाला ब्रांड था. दूसरी तिमाही में, ओईएम ने आगामी त्योहारी सीजन से पहले इन्वेंट्री और मांग की स्थिति में सुधार देखा.
Vivo retained the second position and was the only brand among the top five to experience annual growth. OnePlus was the fastest growing brand in India's smartphone market with 68% year-on-year growth in Q2. In the second quarter, OEMs saw improvement in inventory and demand conditions ahead of the upcoming festive season.
वरिष्ठ अनुसंधान विश्लेषक जैन ने कहा, 'ओईएम के साथ-साथ तिमाही के दौरान बिक्री और प्रचार से मौजूदा इन्वेंट्री को साफ के लिए हैं.' त्योहार सीजन को लुभाने के लिए ब्रांड दिलचस्प ऑफर लेगे और 5जी एक भूमिका निभाएगा.'
Senior research analyst Jain said, "OEMs as well as sales and promotions during the quarter are to clear the existing inventory." To entice the festival season, brands will come up with interesting offers and 5G will play a role.
वीवो में, मजबूत ऑफलाइन उपस्थिति, उप-ब्रांड 'आईक्यूओओ' की ऑनलाइन में वृद्धि, और विभिन्न मूल्य स्तरों पर कई लॉन्च ने वृद्धि को सुविधाजनक बनाया. ओप्पो मध्य स्तरीय रेंज (20,000 से 30,000 रुपये) सेगमेंट में साथ 21% बाजार हिस्सेदारी के साथ शीर्ष ब्रांड में उभरा.
At Vivo, strong offline presence, growth of sub-brand 'iQOO' online, and multiple launches at various price levels facilitated the growth. Oppo emerged as the top brand in the mid-level range (Rs 20,000 to 30,000) segment with a market share of 21%.
भारत ने दूसरी तिमाही, 5जी स्मार्टफोन शिपमेंट में 100 मिलियन का आंकड़ा पार है. 5जी नेटवर्क के विस्तार और उपकरणों की उपलब्धता के कारण 5जी अपग्रेड में तेजी है.
India has crossed the 100 million mark in the second quarter, 5G smartphone shipments. The 5G upgrade is accelerating due to the expansion of 5G networks and the availability of equipment.
0 Response to "भारत में किस का फोन ज्यादा खरीदते हैं; विवरण जांचें (Whose phone do you buy more in India? check details)"
Post a Comment
Thanks