रॉयल एनफील्ड हिमालयन 450 की झलक;फीचर्स और स्टाइलिस्ट लुक (Royal Enfield Himalayan 450 Glimpse; Features & Stylist Look)
Aug 16, 2022
Comment
रॉयल एनफील्ड बीते समय से हिमालयन 450 पर काम है. नई मोटरसाइकिल में 450cc का इंजन होगा, जो हिमालयन के 411cc वाले इंजन से ज्यादा पावर और टॉर्क जनरेट करेगा. भारत में एक एडवेंचर टूरर के रूप में उताएगा, जो BMW G310GS और KTM 390 एडवेंचर जैसी बाइक्स को टक्कर देगी. कुछ दिन पहले इसके एग्जॉस्ट डिज़ाइन की स्पाई तस्वीरें आमने थीं और साइड प्रोफाइल के स्पाई शॉट्स लीक हैं. हिमालयन 450 में मिलने वाले अपेक्षित अपडेट इसे और भी अधिक ऑफ-रोडर बना देंगे. साथ ही, यह ऑन-रोड पर आरामदायक राइड देगी.
Royal Enfield has been working on the Himalayan 450 since the past. The new motorcycle will be powered by a 450cc engine, which will generate more power and torque than the Himalayan's 411cc engine. Will be launched in India as an adventure tourer, which will take on bikes like BMW G310GS and KTM 390 Adventure. A few days back, spy pictures of the exhaust design were in front of us and spy shots of the side profile have been leaked. The expected updates on the Himalayan 450 will make it an even more off-roader. Also, it will give a comfortable ride on-road.
स्पाई शॉट्स से नई मोटरसाइकिल में सभी फ्रेम और साइज के राइडर्स को एकोमोडेट करने के लिए काफी चौड़ी सीट है. राइडर्स को बेहतर कम्फर्ट कुशनिंग भी मिलने की उम्मीद है. राइडर ट्राइएंगल भी हिमालयन 411 से बेहतर है. राइडर को दैनिक आवागमन और राजमार्ग पर बिना थकान के चलने में मदद मिलेगी. स्पाई तस्वीरों से लगता है कि पीछे बैठने वाले शख्स के लिए भी सीट को अपग्रेड है. पीछे की सीट के लिए रियर फुटपेग की प्लसमेंट भी अच्छी है. बड़े ग्रैब हैंडल हैं.
From spy shots, the new motorcycle gets a wide enough seat to accommodate riders of all frames and sizes. Riders are also expected to get better comfort cushioning. The rider triangle is also better than the Himalayan 411. This will help the rider to run without fatigue on daily commute and on the highway. From the spy images, it seems that the seat has been upgraded for the person sitting behind. The placement of rear footpegs for the rear seat is also good. Has large grab handles.
ओवरहेड कैमशाफ्ट के साथ बड़ा 450cc सिंगल-सिलेंडर, ऑयल कूल्ड पेट्रोल इंजन मिलेगा. हिमालयन 411 में अधिक पावर और अधिक टॉर्क देगा. इंजन और अपनी ऑफ-रोड/ऑन-रोड क्षमताओं की बदौलत यह KTM 390 एडवेंचर और बीएमडब्ल्यू G310GS जैसी बाइक्स से मुकाबला कर पाएगा. इंजन को नए 6-स्पीड ट्रांसमिशन के साथ जोड़ा जाता है जबकि हिमालयन 411 में 5-स्पीड ट्रांसमिशन यूनिट है.
The larger 450cc single-cylinder, oil-cooled petrol engine will be available with the overhead camshaft. The Himalayan will give more power and more torque to the 411. Thanks to the engine and its off-road/on-road capabilities, it will be able to compete with bikes like the KTM 390 Adventure and the BMW G310GS. The engine is mated to a new 6-speed transmission while the Himalayan 411 is mated to a 5-speed transmission unit.
मोटरसाइकिल में स्पोक व्हील मिलेंगे. हिमालय 411 की तरह फ्रंट व्हील 21 इंच का होता है जबकि रियर व्हील 17 इंच का है. नए मॉडल का ग्राउंड क्लीयरेंस भी ज्यादा होगा. हिमालयन 450 का फाइनल प्रोडक्शन वर्जन मौजूदा हिमालयन 411 से थोड़ा बड़ा होता है. वजन ज्यादा की उम्मीद है.
Spoke wheels will be available in the motorcycle. Like the Himalaya 411, the front wheel measures 21 inches while the rear wheel measures 17 inches. The ground clearance of the new model will also be higher. The final production version of the Himalayan 450 is slightly larger than the current Himalayan 411. Expect more weight.
0 Response to "रॉयल एनफील्ड हिमालयन 450 की झलक;फीचर्स और स्टाइलिस्ट लुक (Royal Enfield Himalayan 450 Glimpse; Features & Stylist Look)"
Post a Comment
Thanks